Op de koffie bij: Herman van Aalst
‘Creatief ondernemen is ook veel samenwerken’
Door: Nicky Vievermans – van Meurs
Weinig mensen zitten dinsdag 3 mei op het terras van horecacentrum de Sevewaeg in Sevenum. Dat is niet vreemd als je weet dat de temperatuur in een dag zeker met 8 graden gekelderd is. Logisch dus dat Herman van Aalst (39) binnen is gaan zitten. Daar blijkt het gelukkig warm vertoeven.
Al snel raken wij persoonlijk in gesprek over zowel privé- als werk gerelateerde zaken. Via mijn grote kinderen, waarvan er een op dat moment in Australië zit, komen we uit bij Hermans kleine kinderen Femke en Bas, waar hij liefdevol over vertelt. Ik krijg foto’s te zien van zowel een met krullen bedeeld meisje als jongetje en zie en hoor hoe blij hij is met zijn gezinnetje. De onderwerpen drijfveren en gedrag passeren de revue en blijken onze gezamenlijke interesse te hebben. Interessante thema’s als aangeleerd gedrag en natuurlijk gedrag komen aan bod en de middag vliegt voorbij. Om daar uiteindelijk de brug te maken naar Hermans plezier en passie in werk: het realiseren van creatieve tekstproducties.
“Ik werkte als commercieel medewerker in Eindhoven, maar ik voelde dat ik daar niet op mijn plek zat.. Op 28 jarige leeftijd ben ik begonnen aan een journalistieke opleiding.” Dit bleek een goede keuze. Na het behalen van zijn diploma rolt hij al snel de journalistiek in en wordt hoofdredacteur bij nieuwsblad Hallo Horst aan de Maas in Horst. Herman wordt het gezicht van dit lokale nieuwsblad en zet met plezier dit blad op de rit. Nadat de interne organisatie van de redactie gestructureerd staat, is het na drieënhalf jaar tijd voor iets nieuws.
Herman zijn journalistieke achtergrond, zijn ruime ervaring als hoofdredacteur en zijn liefde voor het mediavak resulteren vervolgens in de opstart van zelfstandig ondernemerschap. Herman begint in 2015 voor zichzelf met Van Aalst Media! Naast het afnemen van interviews en het schrijven van teksten vindt hij het vooral ook leuk om zich bezig te houden met het realiseren van tekstproducties. Als een spin in het web verzorgt hij creatieve producties voor bedrijven, verenigingen maar ook particulieren. Herman weet hierbij waar hij goed in is, maar ook waar hij anderen voor mag inschakelen. Het uitgeven van een popkrant en een jubileumkrant zijn hier mooie voorbeelden van. De kracht van de werkwijze van Herman is dat hij weet wanneer hij anderen mag vragen om samen met hem het werkt te realiseren. Het woord samen komt herhaaldelijk terug in het gesprek. “Grafisch ontwerper Rob van den Beuken uit Horst is een vakman en hij heeft mij uitstekend geholpen bij enkele producties. Als de opdrachtgever dan tevreden is over het eindresultaat, dan krijg ik een kick dat wij dit voor elkaar gebokst hebben.”
Nieuwsgierig naar wat Herman misschien voor jou, je bedrijf of vereniging kan betekenen? Zoekende naar een tekstschrijver die wervende, pakkende en overtuigende teksten schrijft? Of ben je gewoon nieuwsgierig naar Herman? Kijk dan op: vanaalstmedia.nl